در این نوع از خدمات پشتیبانی شبکه، بررسی مشکلات شبکه و رفع نیازهای کارفرما بسته به نوع مشکل پیش آمده به صورت اعزام کارشناس به محل و یا بر طرف کردن آن به صورت ریموت انجام می شود .
در این نوع قرارداد پشتیبانی روند کار بدین شکل است که هر زمان که سیستم و یا شبکه دچار مشکل شود کارفرما ابتدا با واحد پشتیبانی مرکزی تماس گرفته و مشکل را اعلام می کند کارشناس پشتیبانی ابتدا سعی می کند از راه دور و تلفنی مشکل را برطرف نماید اما در صورت عدم رفع مشکل یک نفر کارشناس جهت رفع مشکل به محل کارفرما اعزام می گردد .
هزینه معمولا به صورت ساعتی محاسبه می شود و برای شرکت های کوچک با تعداد کلاینت ها ، تجهیزات و سرویس های آنها کم است بهترین انتخاب است ، بدین خاطر که حجم مشکلات پیش آمده در این شرکت ها بسیار کم است و مقرون به صرفه نیست که نیرو به صورت دائم و یا به صورت دوره ای در اختیار بگیرند .
از مزایای این نوع پشتیبانی می توان به مرقون صرفه بودن آن باشد، بدین خاطر که مشکلات پیش آمده به زیاد نیست و یا آپ تایم خیلی بالایی مد نظر مدیریت نمی باشد که شرکت اقدام به در اختیار گرفتن نیرو به صورت کامل کنند و یا قرار داد دوره ای بسته شود .